Niestety nie ma nic takiego, pozostałe wiązki idą do świateł lub klaksonów..
[O1] 1.6 BFQ wentylatory ciągle pracują
Zwiń
X
-
[O1] 1.6 BFQ wentylatory ciągle pracują
Witajcie
To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Mam taki problem z moją Octavią I 1.6 BFQ 2003r. a mianowicie wentylatory ciągle kręcą się przy włączonym silniku niezależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Climatronik mam wyłączony. Wskazówka od temperatury silnika wewnątrz auta myślę, że działa prawidłowo(przy odpaleniu zimnego silnika jest z lewej strony i potem stopniowo przesuwa się do 90 i tak pozostaje do końca jazdy). Zaprzyjaźniony mechanik podpiął pod komputer i powiedział, że termostat do wymiany(nie mam kodów błędów) oraz, że są pewnie problemy z sondą lambda. Dodatkowo pali mi się kontrolka składu spalin(żółty "silniczek"). W termostacie tymczasowo podmieniłem zielony,owalny 4pinowy czujnik na mój poprzedni-oryginalny oraz potem na nowy zamiennik i nic się nie zmieniło. Wydaje mi się, że problemem jest czujnik umieszczony w króćcu z termostatem lub sam termostat.
Co o tym sądzicie? Czy wymiana samego termostatu pomoże? Czy termostatu z króćcem? Czy też może termostatu wraz z całą obudową?
Wymiana króćca z termostatem to trudna i czasochłonna robota?
Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie dotyczące rozwiązania mojego problemu
-
-
CaveMan, no cóż by ci tu powiedzieć
Jest tego cała masa na tym forum.
Ledwo się zapisałeś, a nie poszukałeś :evil:
Z wyrozumiałości nie nawrzucam bardziej :diabelski_usmiech
Sama wymiana termostatu to max godzinaO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
kecaj, nie mam nie widziałem logów i nie wiem co z nich wyszło. Co do temperatur to tyle wiem co mi mechanik powiedział, który podłączał komputer czyli, że silnik niedogrzany jest cały czas. Własnego komputera do podłączania pod autko nie posiadam.
Dodam, że w sprawach mechaniki samochodowej jestem zielony i wiem tyle ile przeczytałem w necie albo sam przerobiłem ze swoją octavią.
Komentarz
-
-
Możesz zawsze poszukać polecanych warsztatów w swojej okolicy, żeby cię w balona nie zrobili :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Poszukaj na forum jak to się robi i samemu możesz podziałać :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Termostat w Twoim przypadku nie ma nic wspólnego z wentylatorami.Gdyby jeszcze po zagrzaniu silnika włączały się i pomimo spadku temperatury nadal by działały,to owszem.
Ciekaw jestem także na jakiej podstawie mechanik po podpięciu pod komputer stwierdził uszkodzenie termostatu.Przecież termostat nie generuje żadnych błędów.
Przyczyną kręcących się stale wentylatorów w 01 może być sterownik,który znajduje się pod akumulatorem.Tam lubi się zbierać wilgoć,robi się zwarcie i rezultatem jest właśnie kręcenie się wiatraków.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Nie wiem czemu tak stwierdził ale wydawał się przekonywujący. Kiedyś naprawił mi centralny zamek i sterowanie szybami szybko i bez zbędnych wydatków i działa to do dzisiaj(inny "spec" w 3 dni nic nie poradził i mówił, że trzeba nowy moduł kupić). A o ten sterownik pytałem go to mówi, że to nie sterownik.
Już byłem przekonany, że to termostat a tu doszły nowe pomysły będę rozważał teraz tą dodatkową możliwość.
Komentarz
-
-
Gdybyś nawet wyjął termostat,to VAG nie pokaże żadnego błędu.
Gdyby było coś uszkodzone w układzie chłodzenia,to przy wyłączonej klimatyzacji kręciłby się jeden wentylator,mniejszy,odpowiedzialny za chłodzenie silnika.
Jeśli kręcą się oba,to według mnie jest coś uszkodzone w układzie sterowania,czyli mała skrzyneczka pod akumulatorem.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
CaveMan, skoro sam zmieniłeś czujnik temperatury, to będziesz w stanie zmienić sam termostat
Będziesz tylko potrzebował miskę na płyn chłodzący, który wyleci (chyba, że masz wylane na środowisko), nowy termostat i płyn bądź koncentrat
JanuszSz, dobrze prawisz, też bym się skłaniał do sterownika wentyli. Lubią po czasie siadać...
Było nie było, mają tam niezbyt dobre warunki pracy :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 25 Cze, 14 10:27 ]
A, no i przy okazji wymiany termostatu w sumie dobrze jest nawet wymienić cały płyn chłodzący.
Tak raz na jakiś czas wypada :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
przede wszystkim zrób jakąś diagnostykę komputerem i wrzuć wyniki na forum, jakie nr błędów itp itd
ja się bujałem z identycznym problemem - kręcące się wentyle, niedogrzewający się silnik (wskazówka prawie wstaje do pionu, ale w rzeczywistości silnik cały czas trzyma ok. 70'C) i skończyło się na sterowniku. pamiętaj tylko, żeby kupić DOKŁADNIE taki sam (ostatnia literka symbolu naprawdę ma znaczenie)
tu ostatni post: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ighlight=18070 jaki sterownik potrzebujesz
Komentarz
-
-
CaveMan, Podaj mi VIN, bo w Twoim aucie może być elektroniczny termostat. Coś mi świata, że w BFQ właśnie takie były.
[ Dodano: Czw 26 Cze, 14 11:55 ]
Zamieszczone przez JanuszSz...Przecież termostat nie generuje żadnych błędów...
[ Dodano: Czw 26 Cze, 14 13:02 ]
Po przesłaniu VIN-u mogę stwierdzić, że masz elektroniczny termostat.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
CaveMan, Wymieniłeś G62/G2 przy termostacie. Drugi czujnik otwiera i zamyka termostat i nie ma on jako tako wpływu na pracujące wentylatory. Pozostaje dostać się do sterownika wentylatorów pod akumulatorem i sprawdzenie połączeń oraz czy nie ma wilgoci.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CaveManW sytuacji gdy mam elektroniczny termostat to przyczyny stałych obrotów wentylatorów mam szukać w uszkodzonym termostacie czy w sterowniku wentylatorów?
Ciagla praca wentylatorow to właśnie uszkodzony termostat (sprawdzone na 3. Flot owych bfq)
Jednej Skodzie pomogła wymiana czujnika temperatury w pozostałych niestety cały termostat. (Oryginalne)
Ponadto vagiem można zdiagnozować termostat czy popuszcza
Komentarz
-
Komentarz